Veelgestelde vragen rondom ruilen en retourneren

Hier staan de meest gestelde vragen! Wanneer je het antwoord op je vraag niet hebt kunnen vinden op deze pagina, kun je contact met ons opnemen via ons telefoonnummer of contactformulier

Mag ik mijn product retourneren?

Een product mag je binnen 30 dagen na ontvangst retourneren. Wel moet het aan onderstaande voorwaarden voldoen:

-Het product is compleet met alle accessoires,
-Het product is in nieuwstaat,
-Het product is verpakt, indien rederlijkewijs mogelijk, in de originele verpakking. 

Je mag het product gerust bekijken en proberen zoals je dat ook in een winkel kunt doen. Je kunt een frituurpan bijvoorbeeld gerust van alle kanten bekijken, maar je kunt hierin niet frituren als je deze nog wilt retourneren.

We verzoeken je om het product zodanig te retourneren dat wij het product via onze Outlet een tweede leven kunnen geven. Zo dragen wij samen bij aan een duurzaam gebruik van onze producten

Hoe kan ik mijn producten retourneren?

Alle producten die bij Oostenrijks geluk zijn gekocht, kunnen binnen 30 dagen worden geretourneerd. Een product retourneer je in nieuwstaat, compleet en indien redelijkerwijs mogelijk in de originele verpakking. Op die manier kunnen wij het product een tweede leven geven. Zo dragen wij samen bij aan een duurzaam gebruik van producten

Je kunt jouw product op meerdere manieren retourneren:

1. Opsturen per post
Als je toch een product aan ons wilt terugsturen, dien je dit zelf te organiseren. Dit betekent dat je er zelf verantwoordelijk voor bent dat het product goed bij ons aankomt.

Omdat je zelf verantwoordelijk bent dat Oostenrijks geluk het product in goede staat ontvangt, raden we je aan om:

-het product goed te verpakken,
-het product verzekerd te verzenden,
-alleen gebruik te maken van bekende vervoersbedrijven of van een door Oostenrijks geluk verstrekt verzendlabel voor PostNL bemande inleverpunten.

Het Oostenrijks geluk verzendlabel kunt u via ons telefoonnummer of zelf via contactformulier aanvragen.

Zodra wij jouw retourzending hebben ontvangen, sturen wij je een bericht ter bevestiging. Binnen drie dagen na ontvangst wordt jouw retour verwerkt en gecontroleerd. Voldoet het product aan onze retourvoorwaarden, dan wordt de terugbetaling in gang gezet en ontvang je, normaal gesproken, het aankoopbedrag binnen 14 dagen terug.

2. Ophalen bij jou thuis
Grote en/of zware apparaten die wij bij jou thuis hebben bezorgd, kunnen niet in de winkel worden ingeleverd. Deze producten halen we kosteloos bij je thuis in Nederland op. Neem contact op met onze klantenservice via onze contactformulier om te weten over welke producten het gaat en om een afspraak te maken voor het ophalen van deze producten. Zodra het product in ons logistieke centrum is gecontroleerd en blijkt te voldoen aan onze retourvoorwaarden, betalen wij je het aankoopbedrag (inclusief eventuele standaard bezorgkosten) terug.

Als je het product zelf naar ons opstuurt of als wij het product bij jou ophalen, dan vindt terugbetaling normaal gesproken plaats binnen 14 dagen na ontvangst en controle in ons logistieke centrum.

Voor meer informatie over ruilen en retouren, verwijzen wij naar onze algemene voorwaarden

Wat zijn de retourvoorwaarden?

Een product retourneer je binnen 30 dagen na ontvangst, compleet, in nieuwstaat en, indien redelijkerwijs mogelijk, in de originele verpakking. Je mag het product gerust bekijken en proberen zoals je dat ook in een winkel kunt doen. Je kunt een frituurpan bijvoorbeeld gerust van alle kanten bekijken, maar je kunt hierin niet frituren als je deze nog wilt retourneren.

We verzoeken je om het product zodanig te retourneren dat wij het product via onze Outlet een tweede leven kunnen geven. Zo dragen wij samen bij aan een duurzaam gebruik van producten

Krijg ik bij het terugbrengen van een product mijn hele aankoopbedrag terug?

Ja, Indien jouw product aan de voorwaarden voor retour voldoet ontvang je het hele aankoopbedrag terug. Als je het product méér gebruikt dan nodig is om te kunnen beoordelen of je het product wilt houden voldoet deze niet meer aan de voorwaarden en is het product minder waard geworden. Het kan echter zijn dat het product na aankoop minder waard is geworden doordat het product (licht) beschadigd is, er onderdelen ontbreken, etc. In deze gevallen zullen wij deze waardevermindering in rekening brengen.

Wat is waardevermindering?
Als het product niet (volledig) aan de retourvoorwaarden voldoet dan is het product minder waard. Oostenrijks geluk zal dan ook extra kosten moeten maken om het product een tweede leven te geven. Een deel van deze totale kosten kan Oostenrijks geluk als waardevermindering bij je in rekening brengen. De waardevermindering is afhankelijk van de staat waarin het geretourneerde product zich bevindt en kan variëren van 0 tot 100% van het aankoopbedrag

Ik wil mijn product retourneren. Hoeveel waardevermindering zit er op mijn product?
Oostenrijks geluk zal het product dat je wenst te retourneren beoordelen en een eventuele waardevermindering bepalen.

 

Mijn bestelling is incompleet geleverd

Heb je een bestelling geplaatst voor meerdere producten? Het kan zijn dat het in delen wordt geleverd. Bijvoorbeeld omdat er een product niet op voorraad is of omdat het door verschillende vervoerders wordt geleverd. De kans is groot dat het missende product alsnog wordt geleverd. Heb je maar één Track & Trace code gekregen of wacht je al een tijd op het missende product? Neem dan contact met ons op. Je kunt contact met ons opnemen via ons contactformulier.

 

 

Ik mis een onderdeel van mijn product

Sommige kleine onderdelen of accessoires worden goed verpakt in verpakkingsmateriaal en lijken daarom te ontbreken. Controleer dit altijd goed en neem contact op als er echt een onderdeel ontbreekt.

Je kunt contact met ons opnemen via ons contactformulier 

 

Het product is met schade geleverd

Het is natuurlijk nooit de bedoeling om een beschadigd product te leveren. Wij willen je vragen om hierover zo snel mogelijk contact met ons op te nemen, zodat wij samen kunnen kijken naar een passende oplossing.

Je kunt contact met ons opnemen via ons contactformulier 

 

Het product is net bezorgd, maar doet het niet

Dat is niet zoals we zouden willen! Neem contact met ons op, zodat we samen kunnen kijken naar een passende oplossing.

Je kunt contact met ons opnemen via ons contactformulier 

 

Hoe annuleer ik mijn bestelling?

Zie je af van je bestelling? Als het pakket ons magazijn nog niet heeft verlaten, kunnen wij in de meeste gevallen de bestelling annuleren. Neem contact met ons op en dan helpen wij je graag verder!

Je kunt contact met ons opnemen via ons contactformulier 

Mijn bestelling is al onderweg, kan ik het nog annuleren?

Als jouw bestelling is klaargezet voor verzending of al onderweg is, kunnen wij deze niet meer annuleren. Je kan het product weigeren aan de deur, zodat de bestelling wordt teruggestuurd naar ons magazijn. Je kan de besteling ook aannemen en retourneren.

Wordt of is jouw bestelling bezorgd bij een PostNL-punt? Als de bestelling na 14 dagen nog niet is afgehaald, wordt het pakket retour gestuurd naar ons magazijn. Ook kan je bij het PostNL-punt laten weten dat je het product wenst te retourneren, zodat zij het direct terug kunnen sturen.

 

Het antwoord op je vraag niet gevonden?

Wanneer je het antwoord op je vraag niet hebt kunnen vinden op deze pagina, kun je contact met ons opnemen via ons telefoonnummer of contactformulier 

Algemene Voorwaarden Oostenrijksgeluk Nl
PDF – 224,7 KB 84 downloads